24 Kasım 2016 Perşembe

Diz Çöktüm Ve Soruyorum; Benimle Evlenir Misin?

Konuya evlenme teklifi yaparken neden diz çökülür diye merak edenlere bir cevap vererek gireyim dedim ama tatmin edici bir cevap bulamadım. Yabancı sitelerde gördüğüm evlenme teklifi görsellerinin herhalde yüzde 99'unda falan erkek kadına "Benimle evlenir misin?" derken diz çöküyor, bizde bu oran daha düşüktür herhalde. Bu durum saygısını ve teslimiyetini ifade etmek olarak açıklanıyor bazı kaynaklarda.


Evlilik teklifi yaparken diz çökmek mecburi mi; tabii ki değil. Bu size çok itici geliyorsa yapmazsınız. Ama erkek adam diz çöker mi, hani eşitlik vardı vb. geyiklerin de pek lüzumu yok. Fiziksel güç olarak erkekle kadın eşit değildir, erkek daha güçlüdür. Yukarıdaki fotoğrafta gördüğünüz genç adam da karşısındaki genç kadından güçlüdür, onun önünde diz çöktüğü zaman bu gerçek değişiyor mu? Bu belki tee ne zamanlardan gelen bir geleneğin uzantısıdır, biraz nezakettir, belki biraz "Bana evet demeni o kadar istiyorum ki bunun için önünde diz bile çökebilirim" veya "Şu dünyada eğilirsem bir sana, senin aşkına eğilirim" demektir; sonuçta kötü bir niyet veya anlam barındıran bir davranış değildir ve isteyen yapar, isteyen yapmaz. Ne yapmayan delikanlının önde gidenidir, ne de yapanda aşağılık kompleksi falan vardır.


Evlenme teklifi yaparken diz çökmek Hristiyan adeti midir - değil midir, bu da bana önemli gelmiyor. İnternette böyle birkaç muhabbet gördüm de, bu açıdan da bakalım dedim. Öyle olsa ne olacak, ortada fena bir şey var mı? Yine de, öyle bir dini inancı olan biri olursunuz ki şu veya bu dinin adetlerini hayatta uygulamam ben dersiniz; e, yapmazsınız o zaman. Keyif sizin. Ama sevdiği ve evlenmek istediği bir kadına "Benimle evlenir misin?" derken diz çökmek kimsenin hiçbir şeyine hiçbir zarar vermez, bir yerini bozmaz, kişiliğinde bir yumuşaklık, ne bileyim bir düşüklük olduğunu göstermez.


Bir de şu var ki bir evlenme teklifi yapılırken, her zaman değilse herhalde çoğu zaman taraflar buna hazırdır, gönüllüdür, araları iyidir, bu yöne doğru giden bir ilişkileri vardır vesaire. Teklif de büyük ihtimalle kabul edilecektir. Dolayısıyla, diz çökmek sonucu etkileyen bir şey değil aslında, bir jest. Yapılıp yapılmaması tercihe kalmış.


Bu evlenme teklifi yaparken diz çöken erkek sahnelerinin özendiren bir tarafı var mı? Evet, bazı kadınlar bu şekilde teklif almaya heveslenebilir, bu şekilde onore edilmek isteyebilir. Kız arkadaşınızın bundan çok hoşlanacağını düşünüyorsanız, sizi de kahredecek bir şey değilse yapın gitsin, ne olacak? Ama bir sebeple çok ters geliyorsa kendinizi zorlamaya da gerek yok.


Evlilik teklifleri için tıklayın

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder